مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر
مبانی نظری یادگیری مادام العمر
پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر
پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر
پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر
پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر
پیشینه نظری یادگیری مادام العمر
ادبیات نظری یادگیری مادام العمر
چارچوب نظری یادگیری مادام العمر

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری یادگیری مادام العمر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق یادگیری مادام العمر در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

2-2-3- یادگیری مادام العمر 

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 

رابرت مارزانو(1997)،  پیشگام طرح الگوی ابعاد یادگیری،  بر این باور است كه راهبردهای پیشنهادی در مورد هر یك از ابعاد یادگیری،  برای ساماندهی یادگیری یادگیرندگان پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه قابل استفاده اند.  رادمنش (1382) به ویژگی های این ابعاد پرداخته است :

 

 

 

 

نگرش و ادراكات :

 نگرش ها و ادراكات،  تجربه روزانه ما را تعیین می كنند.  برخی نگرش ها به صورت مثبت و برخی دیگر به صورت منفی بر یادگیری اثر می گذارند.  نگرش های مثبت،  یادگیری را ارتقا می دهند و نگرش های منفی سبب افت یا كاهش یادگیری می شوند.  معلمان موفق و اثر گذار،  به نگرش های موجود یادگیرنده توجه نشان می دهند و درسهای خود را به منظور پرورش نگرش ها و ادراك مثبت در او تنظیم می كنند.  ایجاد نگرش مثبت نسبت به فضای كلاس و تكالیفی كه به یادگیرنده محول می شود،  اساس بعد یكم یادگیری را تشكیل می دهند.  دانش آموز نیاز دارد از سوی معلم و همكلاسی های خود پذیرفته شود.  برقراری ارتباط با دانش آموز،  گفت و گوی غیر رسمی و دوستانه با او درباره علایقی كه دارد و بها دادن به خواست های او،  زمینه دستیابی به مقاصد بعد یكم یادگیری یا بعد نگرش و ادراكات را فراهم می سازد.  

 

 

 

حتی با تماس چشمی ساده،  با هركدام از دانش آموزان می توان در ایجاد فضای مثبت كلاس تأثیر گذاشت.  شایسته است،  معلم به تفاوت های فردی دانش آموزان،  توجه خاص نشان دهد.  در این صورت،  دانش آموزان احساس راحتی و ایمنی را در كلاس درس تجربه می كنند.  این آسایش و ایمنی باید در همه زمینه های جسمانی،  روانی،  ارتباطی،  تعاملی و . . .  ایجاد شود.  كمك به دانش آموزان برای پرورش نگرش مثبت در آن ها بر ارائه درس به آنان اولویت دارد.  ایجاد حس و تجربه ایمنی در جریان تحصیل،  نخستین گام تداوم موفقیت در پرورش نگرش مثبت در دانش آموزان است.  دانش آموزان باید احساس كنند،  می توانند از عهده تكالیف تعیین شده بر آیند.  معلم با تدارك بازخورد یا اطلاعات مربوط به نحوه عمل دانش آموزان،  میتواند بر تفكر آنان اثر مطلوبی بگذارد و آنان را به ادامه كار ترغیب كند.  تدریس و استفاده از گفتارهای مثبت و همچنین تقسیم تكالیف به چند بخش ساده تر،  به دانش آموزان این اطمینان را می بخشد كه قابلیت و توانایی انجام تكالیف را دارند.  

 

 

 

 

كسب و تلفیق دانش :

امكان دارد برخی بر این باور باشند كه یادگیری ،  فرآیند انفعالی دریافت اطلاعات است.  از این چشم انداز،  تدریس را باید فرآیند انتقال دانسته ها به یادگیرندگان تعریف كرد.  در چنین فرآیندی،  معلم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر سر می زند و ذهن یا مغز او را از اطلاعات مربوط به درس آكنده می كند.  وقتی یك درس به خوبی تدریس شد،  همه دانش آموزان دانشی همسان پیدا خواهد كرد.  اما،  دیدگاه جدیدی نیز درباره یادگیری به وجود آمده است.  این دیدگاه جدید بر مبنای تحقیقات و نظریه های روان شناسی شناختی بنا شده است.  روان شناسان شناختی یادگیری را فرآیند تعاملی ساخت معنا از سوی یادگیرنده می دانند.  ساخت معنا بر مبنای اطلاعات دریافتی از موقعیت های یادگیری و ایجاد ارتباط بین این اطلاعات با اطلاعات پیشین،  برای تولید دانشی جدید،  صورت می گیرد.  پیش دانسته ها و تجربه های قبلی ذخیره شده در حافظه بلند مدت،  می توانند در موقعیت جدید یادگیری به صورت تعاملی عمل كنند. 

 

 

 

 

 پیوند زدن دانش قبلی با آنچه می آموزیم،  از جمله فعالیت های فكری است كه هنگام كسب دانش جدید به كار گرفته می شود.  وقتی درك اولیه ای از اطلاعات داریم،  امكان شكل دهی به آنها فراهم می شود.  اما دریافت اولیه از اطلاعات،  به ندرت كاملاً درست یا كامل است،  از این رو،  برای درك و فهم درست و كامل اطلاعات،  باید بارها آنها را بررسی كرد،  بسط داد و كارایی آن ها را سنجید.  اگر یادگیرنده ای درگیر چنین فرآیندی نشود و شخصاً به سازماندهی اطلاعات و شكل دهی به فرایند یاد گیری نپردازد،  درك  و فهم او غالباً ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند.  روشن است كه پیوند دادن پیش دانسته ها با اطلاعات جدید كافی نیست.  یادگیری اثربخش،  نیاز به تحلیل عمیق تر اطلاعات جدید دارد و تحلیل اطلاعات جدید،  امكان سازماندهی آن ها را به وجود می آورد.  سرانجام آن كه،  دریافت و تلفیق (درهم تنیدن) ابتكاری دانسته ها و درونی كردن اطلاعات،  شیوه ایست كه كاربرد اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان تر می سازد.  

 

 

 

پس،  كسب و در هم تنیدن دانش،  كابرد پیش دانسته ها برای معنا دار كردن اطلاعات جدید و جذب اطلاعات برای ایجاد امكان كاربرد نسبتاً‌ ساده اطلاعات را در بر می گیرد.  

هر یاد گیرنده،  دست كم به دو نوع دانش دست می یابد.  یكی دانشی بیانی و دیگری دانش روشی.  دانش بیانی ناظر به چیزهایی است كه یادگیرنده می داند یا می فهمد و دانش روشی،  مربوط به چیزهایی است كه یادگیرنده قادر به انجام یا كاربرد آنهاست.  مراحل دانش بیانی و آنچه برای موفقیت یادگیرنده ضرورت دارد،  عبارتند از ساختن معنا (معنا سازی)،  سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات.  شیوه های معنا سازی ناظرند بر وا داشتن یادگیرنده به تجربه محتوا با استفاده از حواس خود كه روشن می كند آنچه را یادگیرنده می داند یا می خواهد بداند و آنچه را یاد گرفته است،  روشن می كند.  سازمان دهنده های گرافیكی و انواع نمودارهای تصویری،  روش های مناسبی هستند كه دانش آموزان می توانند به كمك آنها دانسته های خود را سازماندهی كنند.  استفاده از انواع یاد یارها برای ذخیره سازی دانش،  سبب می شود دانش آموزان اطلاعات را به ساده ترین وجه به یاد بسپارند.  مراحل كسب و تلفیق دانش روشی در برگیرنده ساخت الگوها، ‌ شكل دهی و درونی سازی است.  

 

 

 

 

اصلاح و بسط دانش:

دانش به صورت ایستا باقی نمی ماند،  حتی زمانیكه آن را تا سر حد تسلط می آموزیم.  اگر فرایند یادگیری را ادامه دهیم،  آنچه را كه می دانیم اصلاح می كنیم و بسط می دهیم.  یادگیرندگان باید بدانند كه دانش جدید به آنها كمك می كند بیش تر از پیش درك كنند،  ارتباطات جدیدی به وجود آورند معناهای جدیدی بیافریند.  به بینش جدیدی برسند و كژ فهمی هایشان را روشن و اصلاح سازند.  این نوع دانش تا حدودی از نظر ماهیتی پیچیده است.  هشت فرایند استدلالی پیچیده زیر در بعد سوم یادگیری مورد توجه هستند:  مقایسه كردن،  طبقه بندی كردن ،  انتزاع كردن،  استدلال استقرایی، استدلال قیاسی،  جلب حمایت ،  تحلیل شیوه جلب حمایت ،  تحلیل چشم اندازها .  درك و فهم یك موضوع به داشتن تجربه یا تجربه هایی در حافظه بلند مدت بستگی دارد كه در تعامل با اطلاعات جدید عرضه شده در موقعیت یادگیری قرار می گیرد.  ارتباط دادن پیش دانسته ها با آنچه قصد داریم بیاموزیم،  اولین نوع تفكری است كه هنگام كسب دانش جدید انجام می دهیم.  یادگیری در یك جا ثابت نمی ماند،  یعنی ماهیتی پویا دارد.  آن گاه كه فهم اولیه ای از اطلاعات پیدا می كنیم به ناچار باید به آن شكل بدهیم.  تخمین اهمیت این جنبه از یادگیری دشوار است.  درك و فهم اولیه ما از یك مفهوم یا فرایند به ندرت پیش می آید كه كامل و صحیح باشد.  به همین خاطر ما باید بارها آن مفهوم یا فرآیند را بررسی كنیم از زاویه های متفاوتی به آن بنگریم به شرح و بسط آن بپردازیم و كارآیی ناكارامدیش را مشخص سازیم.  اگر یادگیرندگان مشخصاً در چنین سازماندهی و شكل دهی فرایند درگیر نشوند درك و فهم آنان ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

 

كاربرد معنادار دانش :

دانشی را كسب می كنیم و مهارتی را در خود می پروانیم تا آن را به كار ببریم نوع تفكری كه برای كاربرد دانش نیاز داریم با نوع تفكر مورد نیاز برای اصلاح و بسط دانش ارتباط نزدیكی دارد كاربرد معنا دار دانش تفكری را می طلبد كه در طول زمان بسط یافته و دانش آموز به آن جهت داده باشد.  همچنین بر مسائل یا اموری واقعی متمركز شده باشد.  تكالیفی وجود دارند كه دانش آموز را در فراسوی آنچه به طور معمول انجام می دهد به چالش می كشند.  چنین چالشی،  زمینه را برای یادگیری عمیق تر آماده می سازد.  دانش آموزانی یافت می شوند كه فقط به تكمیل تكلیف تعیین شده می پردازند.  اما اگر تكلیف برای دانش آموز معنا دار باشد با انگیزه بیشتری به انجام آن می پردازد.  معلمان زمانی می توانند دانش آموزان را با تكالیف درگیر سازند كه آنها تا حدودی احساس كنند تكالیف تعیین شده با زندگی واقعیشان ارتباط دارد.  شش فرایند استدلالی زیر برای بعد چهارم یادگیری یعنی كاربرد معنادار دانش در نظر گرفته شده است:

 

تصمیم گیری ، حل مساله،  ابداع ، جستار تجربی / بررسی تجربی،  بررسی نظری ،  تحلیل سیستم دانشی كه یادگیرندگان به كار می برند می تواند بیانی یا روشی باشد زمانی كه دانش آموز با كاربرد این نوع دانش روبروست،  باید پیش دانسته خود را جست و جو كند.  او باید بتواند آموخته های خود از برنامه درسی را به كار برد و نشان دهد كه به موضوع تدریس شده تسلط یافته است.  

 

 

 

 

 

عادت های ذهنی :

 عادت های ذهنی ما بر هر كاری كه انجام می دهیم،  اثر می گذارند.  عادت های نامطلوب ذهنی سبب یادگیری ضعیف می شوند.  حتی یادگیرندگان ماهر هم اگر به پرورش عادت های ذهنی مطلوب در خود نپرداخته باشند،  چندان موفق نخواهند بود.  عادت های ذهنی زمینه فرایند یادگیری را  می سازند.  اگر دانش آموزان عادت های ذهنی خلاقانه ای داشته باشند،  هنگام مواجهه با تكالیف،  درس را بیش از پیش یاد می گیرند.  عادت های ذهنی پرورش یافته به یادگیرهای آتی دانش آموزان هم كمك می كنند،  زیرا آنان خواسته یا نخواسته به موقعیت های گوناگونی بر می خورند.  عادت های ذهنی خلاق و ثمر بخش دانش آموزان را یاری می كنند.  قابلیت مطلوب خود را افزایش دهند و به یادگیرنده ای مادام العمر تبدیل شوند.  عامل بسیار مهم در ارتقای عادت های ذهنی ثمر بخش،  وجود كلاس های درس با فضای روانی مثبت و محیطی ایمن و راحت است.  بنابراین از وظایف معلمان است كه زمینه پرورش عادت های ذهنی ثمربخش را فراهم می سازند.  اگر معلم،  مهارت های تفكر انتقادی،  مهارت های تفكر خلاق و مهارت های تفكر خود نظم جویانه را در دانش آموزان پرورش دهد،  در واقع عادت های ذهنی مطلوبی را در آنها ایجاد كرده است.  

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2:پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

استخراج میکرو فاز جامد با متفرق کننده به کمک فراصوت به همراه نانوذرات TiO2 به عنوان جاذب برای تعیین گونه های جیوه

استخراج میکرو فاز جامد با متفرق کننده به کمک فراصوت به همراه نانوذرات TiO2 به عنوان جاذب برای تعیین گونه های جیوه استخراج میکرو فاز جامد با متفرق کننده به کمک فراصوت به همراه نانوذرات TiO2 به عنوان جاذب برای…

بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع رنگ و رنگ آمیزی

بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع رنگ و رنگ آمیزی ایرادهای رنگ اشکالات در صنایع رنگ رفع مشکلات رنگ آمیزی صنایع رنگ دانلود مقاله رنگ آمیزی بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع…

مقاله درخت كاكائو

مقاله درخت كاكائو دانلود مقاله درخت كاكائو شکلات تئوبروما (Theobroma) فرایند رشد میوه درخت کاکائو رابطه میان خوردن شكلات و كاهش فشار خون خرید تحقیق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

بررسی نقش عربستان سعودی در بحران سوریه

بررسی نقش عربستان سعودی در بحران سوریه کلمات کلیدی : تحقیق بحران سوریه تحقیق در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه تحقیق در مورد تحولات سوریه سیاست خارجی عربستان در بحران سوریه نقش قدرت های منطقه ای در بحران…

خلاصه کتاب مدیریت راهبردي پیرز و رابینسون - مدیریت استراتژیک

خلاصه کتاب مدیریت راهبردي پیرز و رابینسون - مدیریت استراتژیک خلاصه مدیریت راهبردي پیرز و رابینسون مدیریت استراتژیک رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مدیریت راهبردي پیرز و رابینسون - مدیریت استراتژیک در 12 فصل جداگانه ( 42 صفحه بسیار کاربردی ) بصورت فایل پی…

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی پرسشنامه كارآفريني سازماني پرسشنامه كارآفريني سازماني مارگریت هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر پرسشنامه کارآفرینی سازمانی کوین و اسلوین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی صمد آقایی پرسشنامه کارآفرینی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هیجان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هیجان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هیجان مبانی نظری هیجان پیشینه تحقیق هیجان پیشینه داخلی هیجان پیشینه خارجی هیجان پیشینه پژوهش هیجان پیشینه نظری هیجان ادبیات نظری هیجان چارچوب نظری هیجان رفتن به…

دانلود پایان نامه فیبر نوری

دانلود پایان نامه فیبر نوری دانلود پایان نامه فیبر نوری دانلود پایان نامه سیستم انتقال نوری دانلود پایان نامه رشته مخابرات دانلود پایان نامه مخابرات فیبر نوری سیستم انتقال نوری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته مخابرات با…

مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی

مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM برای دفاتر خدمات گردشگری مدل های پیاده سازی CRM پایان نامه…

جزوه موازنه جرم و انرژی

جزوه موازنه جرم و انرژی جزوه موازنه جرم و انرژی نوشته دیوید هیمل بلاو ترجمه دکتر مرتضی سهرابی رفتن به سایت اصلی جزوه موازنه جرم و انرژی به تعداد 162 صفحه pdf     عناوین مطالب : فصل اول :…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری امنیت شغلی پیشینه تحقیق امنیت شغلی پیشینه داخلی امنیت شغلی پیشینه خارجی امنیت شغلی پیشینه پژوهش امنیت شغلی پیشینه نظری امنیت شغلی ادبیات نظری امنیت شغلی چارچوب نظری…

پروپوزال بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان

پروپوزال بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان کلمات کلیدی : پروپوزال هوش سازمانی پروپوزال استرس  شغلی هوش سازمانی کارکنان تحقیق استرس شغلی کارکنان مدل ها و نظریه های هوش سازمانی مدل ها و نظریه های استرس  شغلی رابطه…

بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی

بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی کلمات کلیدی : پایان نامه تربیت دینی ویژگیهای تربیت دینی روش آموختن دین به فرزند مراحل پذیرش دین در فرزند     ضرورت و اهمیت تربیت دینی تعریف عملیاتی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان ادبیات نظری تعهد سازمانی کارکنان فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

پرسشنامه احقاق حق جنسی هالبرت با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه احقاق حق جنسی هالبرت با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس احقاق حق جنسی پرسشنامه احقاق حق جنسی پرسشنامه استاندارد احقاق حق جنسی پرسشنامه احقاق حق جنسی هالبرت دانلود پرسشنامه احقاق حق جنسی هالبرت پرسشنامه احقاق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مبانی نظری اصول هوش اخلاقی پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی پیشینه داخلی اصول هوش اخلاقی پیشینه خارجی اصول هوش…

بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی

بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی ریسک اعتباری سنجش ریسک اعتباری مشتریان ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی عوامل مؤثر بر ریسک اعتباری مشتریان علل افزایش احتمال عدم بازپرداخت تسهیلات عوامل موثر بر ریسک اعتباری مشتریان بانکی سنجش…

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری کلمات کلیدی : پیشینه تاب اوری ادبیات نظری تاب آوری تاریخچه تاب آوری تاریخچه تاب آوری در ایران پیشینه تحقیق تاب آوری پیشینه پژوهش تاب آوری پیشینه نظری تاب آوری فصل دوم پایان…

پاورپوینت بخش اول کتاب درآمدی به اقتصاد شهری تألیف سعید عابدین درکوش با موضوع کلیات شهر

پاورپوینت بخش اول کتاب درآمدی به اقتصاد شهری تألیف سعید عابدین درکوش با موضوع کلیات شهر کلمات کلیدی : پاورپوینت بخش اول کتاب درآمدی به اقتصاد شهری تألیف سعید عابدین درکوش با موضوع کلیات شهر پاورپوینت کلیات شهر کلیات شهر…

محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی در قانون جزا و قانون مجازات جدید

محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی در قانون جزا و قانون مجازات جدید محرومیت از خدمات عمومی محرومیت از حقوق اجتماعی مجازات های محرومیت از حقوق اجتماعی محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون جدید محرومیت از حقوق اجتماعی و…

پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی

پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی 206 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجو

پاورپوینت حسابداری ارزش جاری

پاورپوینت حسابداری ارزش جاری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت حسابداری ارزش جاری حسابداری ارزش جاری چهار مکتب اندیشه در مورد محاسبه سود شرکت حسابداری بر مبنای ارزش جاری مربوط بودن مفهوم سود ویژگی های سود حسابداری نقاط…

پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت های وابسته به دانشگاه

پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت های وابسته به دانشگاه پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی شرکت ها پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت ها رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل کلمات کلیدی : مبانی نظری منبع کنترل پیشینه تحقیق منبع کنترل پیشینه داخلی منبع کنترل پیشینه خارجی منبع کنترل پیشینه پژوهش منبع کنترل پیشینه نظری منبع کنترل ادبیات نظری منبع کنترل چارچوب نظری…

پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار

پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار کلمات کلیدی : معنویت در محیط کار ابعاد معنویت در محیط کار پایان نامه معنویت در محیط کار مولفه های معنویت در محیط کار پیش فرض…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *